Dailymilk wint European Design Award in Porto
Het logo van Katholiekleven.nl heeft bij de European Design Awards in Porto (2017) een bronzen awrd gewonnen.
Een hele eer om deze internationale waardering voor dit ontwerp te krijgen vinden wij.De European Design Awards zijn een samenwerking tussen ruim twintig Europese designmagazines, -sites en -blogs. Dailymilk reisde op 27 mei 2017 af naar Porto om de prijs in ontvangst te nemen. In totaal maakten vijftig Nederlandse inzendingen kans op een European Design Award. Van deze vijftig Nederlandse nominaties is dailymilk de enige designstudio die een nominatie èn prijs binnensleep in de categorie Brand Logo.
“Het eeuwenoude symbool van geloof, hoop en liefde heeft met dit beeldmerk een nieuwe vertaling gekregen die een heel diverse groep mensen aanspreekt.”
Katholiekleven.nl is het videokanaal van de Nederlandse bisschoppen, dat in 2016 werd gelanceerd. Projectcoördinator Daphne van Roosendaal laat weten trots te zijn op het prijswinnende logo: “Bij de ontwikkeling van het logo is nadrukkelijk gezocht naar een manier om de christelijke waarden van geloof, hoop en liefde tot uitdrukking te brengen en hiermee zowel een kerkelijk als een niet-kerkelijk publiek aan te spreken. Het logo laat zich daarom twee kanten op lezen: van geloof naar liefde en van liefde naar geloof. Ik merk dat er heel positief gereageerd wordt op het logo en het verhaal erachter. De prijs is wat mij betreft een bevestiging van die goede ontvangst.”
Voor meer informatie over de EDawards:
http://www.bno.nl/pers/nominaties-european-design-awards-2017
Bekijk de katholiekleven.nl-case